|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lietas ir jāvērtē tajā situācijā, kad tā bija tagadne,
kurā Ojārs dzīvoja, kad viņš rakstīja: Priekšā bija māja
.
Imants Ziedonis. 2003. gads
|
|
|
Ojārs Vācietis saviem dzejnieka uzdevumiem neķeras
klāt ar abām rokām, bet cilā tos ar vienu pirkstiņu, bieži vien
pārfrāzējot aktieru teicienu spēlēt uz publiku
.
Valdis Lukss. 1958. gads
|
|
|
|
Ojārs Vācietis zaudējis savas dzejas vienkāršību,
zaudējis melodiskumu, to vietā iegūdams kokainu murgainību, ko par
novatorismu uzskatīt varētu labi, ja šā gadsimta divdesmitajos
gados.
Bruno Saulītis. 1960. gads
|
|
|
Einšteiniānā katrs pants ir doma. Un katra doma
sitiens. Sitiens pa vienaldzību, gara kūtrību, gļēvulību, sitiens un
atgādinājums. Sirdsapziņas roka pasniegta saprātam. Jo šiem spēkiem
jāiet kopā
Vizma Beļševica. 1962. gads
|
|
|
|
Taisni idejiskās neskaidrības, asa partejiskuma
trūkums padara nesaprotamus vairākus Ojāra Vācieša darbus. Viņa
Einšteiniānā neredzam reakcijas un fašisma pretspēku,
sociālistisko iekārtu, komunismu, visas pasaules darbaļaužu cīņu
pret kapitālismu un imperiālismu.
Literatūra un Māksla, 1963. gada 6. aprīļa
ievadraksts
|
|
|
Mēs nedrīkstam samierināties ar to, ka daži
literatūras un mākslas darbinieki, it īpaši no jauno vidus, savā
daiļradē sliecas uz kritikānismu, ka viņi tīksminās ap vēl
sastopamajiem trūkumiem un grūtībām, uzpūš tos un tādējādi izkropļo
dzīves īstenību. Viņi to iztēlo par drosmi , demagoģiski dēvē par
mākslinieka kā pilsoņa atbildību, cīņu par patiesību. Īstenībā tas
ir visparastākais mietpilsoniskums.
LKP CK pirmais sekretārs Arvīds Pelše. 1966. gads
|
|
|
|
Latviešu kultūrā grūti atrast
otru tik nospriegotu un intensīvu laika izjūtu un filozofiju. Viss
ir kustībā-tapšanā un pāriešanā, turklāt nemanāmi.
Lasmane. 2003. gads |
| |